Her en lille ny promotionvideo forud for min kommende koncert til Copenhagen Jazz Festival den 7. juli. Jeg har kaldt den “Skamløs selvpromovering”, for det er jo det den er 🙂

Glæd dig til et par knap så skamløse videoer i de næste par uger, for der kan du møde nogle af dem, jeg spiller med på dagen.

Tak til alle som kiggede forbi til min koncert i går.

Det var første gang, der var FRBdage på Rolfsvej, og der var hyggelig stemning med markedsboder, grill og masser af musik 🎶

Næste koncert med UNDER MÅNEN er til Copenhagen Jazz Festival i Metronomen den 7. juli. Den kan du læse meget mere om i de kommende uger 🙏


For tredje år i træk giver jeg koncert på Copenhagen Jazz Festival og ligesom sidste år, bliver det som del af en stærk musikalsk aften med tre koncerter på Metronomen, Frederiksberg. Det bliver den 7. juli og starter klokken 19:00.

Ud over UNDER MÅNEN kan du i år høre den århusianske guitarist Martin Kirkegaard, som spiller stemningsfuld og original akustisk instrumental musik. Martin har udgivet flere plader, senest ”Molacg, Part 1 & 2” sammen med pianisten Mikkel Almholt, og vi er virkelig glade for, at han gider tage hele vejen til København med sin dejlige musik.

Du kan også høre den karismatiske sanger og sangskriver Kat Herlo, som spiller med sit dygtige band. Kat inviterer publikum på en rejse rundt i følelsesregistret med personlige tekster om hjertesorg, livskriser og søgen efter meningsfuldhed. Kat udgav sidste år den dansksprogede EP “Jeg Går Selv”, og har tidligere udgivet debutalbummet “Things We Avoid”.

UNDER MÅNEN byder som altid på fingerspillet guitar, banjo og shruti-box (indisk droneinstrument), og har til lejligheden også spændende gæster med på scenen.

Vi kalder arrangementet ”AKUSTISK”, fordi den akustiske musik er i fokus, og det bliver en fantastisk aften med god musik, kolde drikkevarer og (forhåbentligt) sol og sommer.

Sæt kryds i kalenderen, og inviterer alle med du kender og vær med til en vidunderlig musikalsk sommerfest på Frederiksberg!

I år er det jo UNDER MÅNEN 10 års jubilæum og det fejrer jeg på Facebook og Instagram med en serie med højdepunkter fra UNDER MÅNENS karriere, og den kan du selvfølgelig også følge med i her på hjemmesiden.

Du får en kronologisk gennemgang af UNDER MÅNENs historie fra den spæde start i 2016 og helt frem til i dag. Der er videoer med sjældne liveoptagelser, billeder og sjove anekdoter.

Find den under menupunkter “Om UNDER MÅNEN” eller her: 

10 år med UNDER MÅNEN

Klassisk guitar og naturidyl med UNDER MÅNEN

I år er det 400 år siden den engelske komponist John Dowland døde. Dowland har altid været en af mine helt store musikalske helte, så derfor gav det mening at skrive et lille stykke musik dedikeret til netop ham, og det får du her som syvende del af min musikalske serie PETITESSER.

”Dowland” er et kort instrumentalnummer, som prøver at fange essensen af John Dowlands musik i en opdateret moderne form. Forhåbentlig fanger det både det melodiske overskud og den underlæggende kompleksitet, som kendetegner hans musik.

Nummeret udkom første gang sidste år på min liveplade ”Sommerjazz”, men der spillet på almindelig akustisk guitar. I denne nye udgave spiller jeg nummeret, som det er skrevet, på klassisk guitar med nylonstrenge, et instrument ikke så forfærdelig langt fra den renæssance lut, som var Dowlands eget hovedinstrument.

Der er utroligt mange spændende ting at fortælle om John Dowland, og jeg har tidligere både udgivet min egen udgave af Dowlands ”The King of Denmark’s galliard” (PETITESSER nr. 4) og anbefalet Stings glimrende plade med Dowland-numre (MÅNESKIVEN april 2024), og de to steder kan du læse meget mere om manden og hans musik.

Men lad dig nu først flyde ned af floden med smukke toner i ørene…

BEMÆRK KONCERTEN ER FLYTTET FREM TIL KLOKKEN 13

Endnu engang er UNDER MÅNEN med til at fejre Frederiksberg på FRBdage 2026.

Det sker i år den 30. maj klokken 14, hvor jeg spiller en koncert på Rolfsvej (lige ved FRB Centret). Der vil være masser af god musik hele dagen og udstilling med lokal kunst, delikatesser og meget mere.

Så kig forbi!

Mandag den 20. april har du en sjælden mulighed for at komme til koncert med mit fantastiske skolekor. De synger nemlig forårskoncert i Sct. Thomas Kirken på Frederiksberg, og der er gratis adgang for alle. Så kom og hør et udvalg af dejlige danske sange – koncerten starter klokken 17🌷

Måske får du også et par UNDER MÅNEN-numre…

Igen i år spiller UNDER MÅNEN en koncert på Copenhagen Jazz Festival, så sæt allerede nu et kryds i kalenderen den 7. juli ✍️

Det bliver, som sidste år, en aften med masser af god musik, så du kan roligt begynde at glæde dig 👍🏻

På fredag er jeg så heldig at spille lidt opvarmning for ingen ringere end Lasse & Mathilde ved deres koncert på Metronomen, Frederiksberg.

Koncerten starter klokken 20 og er næste udsolgt. Den er arrangeret af Copenhagen Folk Club og en del af Vinterjazz-festivalen.

2026 er et helt særligt år for UNDER MÅNEN, for det er nu præcis 10 år siden, jeg startede med at optræde under det navn.

Det vil blive fejret på forskellig vis i løbet af året og allerede nu kan du finde de første to kapitler fra UNDER MÅNENs historie på min Instagram-profil. Her vil du løbende kunne følge med i hvad der skete – helt fra den spæde start (dengang UNDER MÅNEN var et band) og helt frem til i  dag. Hver måned kommer der et nyt kapitel.